I made this widget at MyFlashFetish.com.

Isnin, 25 April 2011

Apakah Perasaan ini?

Cemburu adalah naluri manusia terhadap orang yang amat disayangi dan cemburu adalah rasa tidak selesa apabila melihat atau mendengar orang yang kita sayangi dan cintai rapat atau keluar dengan orang lain.

Bagaimanalah agaknya nak mengawal rasa cemburu ni ya?hehehe...Saya pun selalu tanya soalan ini pada diri saya sendiri kerana saya ni seorang yang sangat kuat cemburu, tapi kita kenalah pandai mengawal rasa cemburu itu. Jangan diturutkan sangat kata hati.

Jadi, apa yang saya lakukan untuk mengatasi masalah cemburu ini ialah....Kita hendaklah mendengar perkara sebenar dan jangan sekali-kali turutkan kata hati yang sedang cemburu kerana ia akan memburukkan lagi keadaan.

Yakinkan diri kita bahawa 'dia' sangat sayang dan jujur dengan kita. Insya-ALLAH rasa cemburu itu akan berkurangan.

Kita sebagai manusia hendaklah mengawal rasa cemburu agar tidak bertindak diluar batasan. Ha....Itu baru cemburu yang berkaitan dengan cinta. Cemburu ni kan banyak cabangnya?

Pendek kata, cemburu itu pasti akan hadir tidak kira masa atau jantina.Cemburu itu sebenarnya satu perasaan yang sangat indah. Renung-renungkan dan selamat beramal!!!hehehe


















Tiada ulasan:

Catat Ulasan